אסטרטגיית סדר וארגון

לקראת השנה החדשה הורים רבים ביקשו ממני טיפים לסדר וארגון בלמידה כמנוף לשנת לימודים מוצלחת.

אז שימו לב הורים יקרים… 

אסטרטגיית סדר  וארגון משפיעה על תפקודי התארגנות בסיסיים ומשפיעה על הלמידה והלימודים באופן של התנהלות עצמית יומית מול : הורים, מורים,חברים בבית הספר ועוד.

הקשיים מתבטאים ביכולת למידה לקויה ,קושי בהתארגנות,  קושי בניהול זמן ומיון מידע , קושי לעקוב אחר הוראות בלימודים המוביל לקושי ברכישת הקריאה והבנת הנקרא . הפער בלימודים גדל עם השנים. ילדים לא משלימים משימות – לא מספיקים והם מוותרים לעצמם. התארגנות קשה להם הם מאבדים חפצים ושוכחים כל אלה  גורמים לתסכול והערכה עצמית נמוכה.

טיפ ראשון לעשות סדר ולזרוק /למסור כל מה שלא צריכים: מחברות וספרים משנים קודמות, דפי עבודה בתיקיות שלא משתמשים,טושים וצבעים שלא כותבים או לא בשימוש . כל חפץ שלא משמש את הילד להוציא

תיחום מיקוד וצמצום מרחב לחלל קטן מסייע לארגון וסדר. התארגנות יעילה כשיש  מרחב מוגדר עם הוראה ברורה : מה לעשות וכיצד לסדר ?

חשוב להסביר לילדים לדוגמא : "פה חדר המשחקים שלך, לא מפזרים צעצועים בכל הבית" . "פה פינת הלמידה שלך,זה המקום של תיק בית הספר וכל מה שקשור ללמידה."

" פה שולחן האוכל ורק פה אוכלים ." 

 לכן מומלץ לצמצם חפצים מיותרים שמסיחים את תשומת הלב של הילדים.חפצים ופריטים שאינם שייכים כמו

משחקים בובות וכד' לא יהיו בפינת הלמידה .

קופסאות צבעוניות לארגון לימי השבוע , תיקיות למקצועות שונים, מדבקות עם שם הילד והמקצוע יתנו מיקוד וארגון לכל יום .

בחרו עם ילדיכם את פינת הלמידה שלו בבית. זה יכול להיות בחדרו או בפינה שתפנו לכך. מקום שקט ונעים . למדו את ילדיכם לסדר את חפציו למצוא את מה שהוא צריך בקלות.

ילדים נוטים לחקות את המבוגרים סביבם.  אם יגדלו בסביבה מסודרת ידעו לסדר לארגן ולמיין את כל חפציהם באופן שיקדם אותם בחיי היום יום.ידעו לסדר את כל חפציהם האישיים בבית   ולבית הספר באופן שיקדם אותם בכל מה שקשור ללמידה והצלחה בחיים.

קצת עלי

שמי אהובה שבבו אשת חינוך שלושה עשורים, בעלת תואר אקדמי בחינוך וניסיון של מעל 25 שנה במשרד החינוךמורה מומחית לרכישת הקריאה והכתיבה בשפה העברית, בהקניית  מיומנויות  למידה לילדים, נוער ומבוגרים  בשילוב כלים טיפוליים מעולם האימוןאימון קאוצינג ל לילדים להצלחה והגשמה  ,אימון להעצמה אישיתתקשורת אפקטיבית ובניית תכנית לשינויי ,צמיחה ומימוש עצמי

דילוג לתוכן