כיצד לגרום לילדך ללמוד ולפתח מוטיבציה ?

הורים רבים מתלוננים שילדם לא רוצה ללמוד. הם מנסים בכל דרך אפשרית וזה לא קורה. למה זה קורה? איך אפשר לגרום ללמידה ואהבה לקריאת ספר או ללמידה עצמית?

ילדים שאינם חווים הצלחה  אינם רוצים ללמוד מפחד שיכשלו ולא יצליחו,  סגנון הלמידה שלהם אחר ממה שמלמדים בבית הספר,תחום הלימודים והלמידה הוא תחום זר להם והם מתרחקים משם. מה הפתרון?

היכולת לזהות את סגנון הלמידה של כל תלמיד תקדם אותו להצלחה! 

אז מה זאת אומרת "סגנון למידה של התלמיד"? 

ישנם תלמידים שאינם מצליחים בלימודים מאחר והם מונעים על ידי מוטיבציה חיצונית שאיננה יעילה כלומר הם לומדים כדי  לרצות מישהו ,להימנע מעונש או לקבל פרס. 

לעומתם, התלמידים המצליחים, מונעים על ידי מוטיבציה פנימית והבנה עמוקה מגיעים להישגים יפים מתוך התאמצות וכוח פנימי ויש להם התמדה ואחריות. הם ״מעטים״ אך מצליחים בזכות  ״הכלים״  אסטרטגיות למידה שההורה או המורה נתן להם.

מהן  אסטרטגיות למידה? 

אסטרטגיות למידה הם שיטות למידה המאורגנות כתוכנית פעולה שלמה להשגת מטרות.

אסטרטגיות למידה מסייעות לפתח את היכולת, להגדיר מצבים מטלות ובעיות, להתמודד ולהגיב בצורה יעילה ומתאימה. ללמוד ביעילות ולחוות הצלחה.

תלמידים ירצו ללמוד כאשר הם מאמינים שהם יוכלו להצליח . השימוש בהוראה מתקנת הוראה מותאמת מסתייעת באסטרטגיות למידה אשר מהוות ארגז כלים לתלמיד המסייע  להתקדם ולהצליח.

אסטרטגיות למידה עוזרות גם לקדם מצבים רגשיים המשפיעים על הלמידה של הילדים שלנו. 

כל התלמידים זקוקים למבוגר שיניע אותם יכיל אותם ויפעיל אותם בתוכנית שבועית צמודה. הורים שמודעים לכך עוקבים עם אצבע על הדופק אחרי התקדמות ילדיהם בלמידה מבררים מה הם צריכים לדעת בכתה ומהי תוכנית הלימודים השבועית , החודשית והשנתית… ומגיעים להשגים יפים. הסוד הוא מודעות ועשייה שיתוף פעולה בין הורה, מורה ותלמיד שמגיע להישגים גבוהים! 

איך למדתי  ללמוד ?

לפני  אחרי
לא הבנתי את חומר הלימודקיבלתי  עזרה כדי להבין את החומר  למדתי בסגנון  הלמידה שלי.
לא מצאתי מי שיעזור לי להביןההורים שלי מצאו לי מורה מעולה
הפרעתי והוציאו אותי מהשיעוראני יושב בשיעור מקשיב ורוצה ללמוד.יש לי מוטיבציה
לא תקשרתי עם המורההייתה לי שיחה טובה עם המורה ויש לנו תוכנית עבודה
קשה לי, אינני יודע כיצד ללמודקיבלתי ארגז כלים ואסטרטגיות למידה אני יודע ללמוד. אני מצליח!

מהי  הדרך המהירה להצלחה?

אני מאמינה שאין מעלית מהירה להצלחה. יש רק מדרגות ומומלץ לטפס אותן אחת אחת. התמדה היא הרגל. 

הורים שואלים אותי, מה את עושה עם תלמידים  איך את גורמת להם ללמוד ? 

בתוכנית – הוראה מותאמת מתקנת בקריאה(קישור לעמוד נחיתה של הוראה מתקנת לקריאה),  אני עובדת איתם על נטרול מצבים רגשיים המשפיעים על הלמידה. 

תרגול של התמדה, מוטיבציה, ולקיחת אחריות על תהליך הלמידה וההצלחה.

התוכנית מטפלת בכישורי למידה שלא נלמדים בבית הספר!

קצת עלי

שמי אהובה שבבו אשת חינוך שלושה עשורים, בעלת תואר אקדמי בחינוך וניסיון של מעל 25 שנה במשרד החינוךמורה מומחית לרכישת הקריאה והכתיבה בשפה העברית, בהקניית  מיומנויות  למידה לילדים, נוער ומבוגרים  בשילוב כלים טיפוליים מעולם האימוןאימון קאוצינג ל לילדים להצלחה והגשמה  ,אימון להעצמה אישיתתקשורת אפקטיבית ובניית תכנית לשינויי ,צמיחה ומימוש עצמי

דילוג לתוכן