לתחום החזותי מוטורי השפעה רבה מאוד על הצלחה בתחום הכתיבה! זוהי מיומנות יסוד בסיסית בבית הספר שהילדים נדרשים לעמוד בה ולכתוב בכל מקצועות הלימוד! בדיקה של התפתחות מוטורית והערכה של התפקוד הנוכחי של הילד תיתן מנוף עצום להתקדמות בכתיבה. הכתיבה קודמת לקריאה ומבוססת על שליפה ממאגר הזיכרון! בלימוד והקניית הכתיבה עובדים על נושאים כמו: החזקת העיפרון בצורה תקינה, כיווני כתיבה מנוגדים –עברית וחשבון, ימין ושמאל "כתב ראי" ,עקיבה והעתקה.
כתיבה מהווה חלק נכבד מהתפקודים הבסיסיים הנדרשים בבית הספר. התלמידים נדרשים להעתיק מהלוח ,לכתוב תשובות במחברת או לענות על מבחנים בסיום תקופה של כמה חודשים. לדעת רבים ברור שהכתיבה היא כלי תקשורתי שבעזרתה מביע התלמיד את עצמו ובאמצעותה משתקפים הבנתו וידיעותיו! אך לא תמיד זה בא לידי ביטויי:[ישנם ילדים רבים שכתיבתם אינה משקפת את הפוטנציאל הטמון בהם ! ואינה משקפת את הבנתם או את ידיעותיהם ! בהכנה לכתה א לומדים מיומנויות טרום כתיבה שמדורגות לפי רמת ההתפתחות של כתיבת הילדים. מוצבות מטרות לתכנון שנתי לקידום ושיפור המוטוריקה של הילדים. התיעוד נעשה בצילום הילדים ובתוצרים לאורך השנה. נבדקת אחיזת העיפרון ומאובחנת יד דומיננטית.